cw01_mainbanner_faq-nl

FAQs.

Meest gestelde vragen.

 

Heeft u vragen of opmerkingen over produkten, bestellingen of facturen?
Wij helpen u graag. Stel uw vraag of zoek het gemakkelijk op via onderstaande hoofdonderwerpen.

Account.

Hoe maak ik een account aan op de ARP webshop?

arp.nl/registration/ > doet het niet? 
Heb je vragen over het aanmaken van een account? Neem dan contact op met je accountmanager.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Wat nu?

Heb je vragen met betrekking tot je wachtwoord? Neem dan contact op met je accountmanager.

Hoe wijzig ik mijn persoonlijke gegevens?

Heb je vragen over het wijzigen van persoonlijke gegevens? Neem dan contact op met je accountmanager.

Hoe pas ik de rechten aan van mijn gebruikers?

Heb je vragen over het aanpassen van gebruikersrechten? Neem dan contact op met je accountmanager.

Hoe weet ik dat mijn gegevens goed beveiligd zijn?

Om uw gegevens te beschermen en verlies van informatie te voorkomen, past ARP geschikte organisatorische en technische maatregelen toe. Voor meer informatie verwijzen wij je naar onze privacyverklaring: https://www.arp.nl/dataprotection/

Bestellen.

Op welke manieren kan ik een bestelling plaatsen?

Bestellen kan via onze webshop (mits ingelogd) en/of via email naar verkoop.nl@arp.com of via je accountmanager.

Ook biedt ARP digitale bestelmogelijkheden zoals XML orders en facturatie. Neem hiervoor contact op met de volgende contactpersonen.

Hoe kan ik een bestelling wijzigen of annuleren?

Heb je vragen over het wijzigen of annuleren van een bestelling? Neem dan contact op met je accountmanager.

Ja: Accepteer het pakket niet en wij nemen contact met je op of stuur je bestelling retour als je het al ontvangen hebt.

Nee: Neem contact op met je accountmanager.

Hoe controleer ik de voorraad status van een product?

Heb je vragen over de voorraad status van een product? Neem dan contact op met je accountmanager.

Hoe kan ik een product bestellen dat niet in de webshop staat?

Naast meer dan 30.000 online producten helpen wij ook met (exotische) producten die we (nog) niet online hebben staan. Neem eenvoudig contact op met je accountmanager om dit verder af te stemmen.

Hoe plaats ik een spoedorder?

Het is mogelijk voor sommige bestellingen om deze met spoed te bezorgen. Dit is altijd maatwerk, neem hiervoor telefonisch contact op met je accountmanager.

Betalen.

Welke betaalmogelijkheden biedt ARP?

De ARP webshop biedt de volgende betaalmogelijkheden:

  • Op factuur
  • CreditCard
  • iDeal
  • Vooruitbetaling

Bij alle bovenstaande betaalwijzen rekent ARP geen additionele betaalkosten. Betalingen op de ARP webshop met iDeal of CreditCard verlopen via een derde partij; Wirecard. Deze partij garandeert een veilige verwerking van je bestelling én persoonsgegevens bij ARP die voldoet aan de bijbehorende wetgeving in Nederland.

Wat moet ik doen als een betaling mislukt of geweigerd is?

Voor alle soorten geweigerde of mislukte betalingen kun je contact opnemen met je accountmanager, via verkoop.nl@arp.com of via crediteuren.mgmt-nl@bechtle.com.

Waar ik mijn facturen inzien?

Heb je vragen over facturen? Neem dan contact op met je accountmanager.

Kan ik gebruik maken van meerdere factuuradressen?

Heb je vragen over het gebruik van meerdere factuuradressen? Neem dan contact op met je accountmanager.

Je kunt bij het aanvragen van een offerte / indienen van een order via de ARP webshop uit je lijst van beschikbare factuuradressen kiezen. Uiteraard kun je ook contact opnemen met je  accountmanager, maar een wijziging op de webshop is altijd sneller en accurater!

Ik heb een product retour gestuurd en/of ik heb recht op een credit. 
Hoe ontvang ik mijn terugbetaling?

Mocht je op rekening betalen, dan verwerken wij een openstaande creditnota altijd standaard met de betaling van de eerstvolgende factuur. Mocht je dit niet willen verrekenen met een openstaande factuur, laat dit dan even weten. Wij zorgen ervoor dat je creditnota wordt uitgekeerd op het door jou aangegeven IBAN nummer.

Het kan zijn dat ARP (bij een lage factuurfrequentie) ervoor kiest om af te wijken van deze procedure en jou verzoekt de creditnota bij de eerstvolgende betaling zelf te verrekenen. Dit laten wij schriftelijk weten.

Ik heb geen factuur ontvangen, kan ik deze alsnog opvragen?

Uiteraard. Je kunt een factuur altijd op basis van je eigen referentie terugzoeken in je factuuroverzicht in je persoonlijke Cockpit op de ARP webshop.
Mocht je hier niet uitkomen, neem dan gerust even contact op met je persoonlijke accountmanager.

Hoe kan ik mijn voucher inwisselen?

Heb je vragen over het inwisselen van een voucher? Neem dan contact op met je accountmanager.

In het veld kortingscode vul je je vouchernummer / code in en drukt op de knop ‘Controleren’. Hiermee wordt de code gecontroleerd op geldigheid. Mocht de code geldig zijn, dan verschijnt een groene melding (‘Kortingsbon is geldig!’) en kun je over gaan tot betaling. Mocht een rode melding verschijnen (‘Kortingsbon is niet geldig.’) dan heb je waarschijnlijk een typefout gemaakt. Ook kan het voor komen dat je code al verzilverd is.

Let goed op dat je na het verzilveren van de voucher altijd je bestelling zo snel mogelijk afrondt. Laat dus niet de bestelling open staan, deze wordt in verband met veiligheidsredenen niet opgeslagen!

Bezorgen.

Wat is de status van mijn bestelling (Track en Trace)?

Heb je vragen over de status van je bestelling? Neem dan contact op met je accountmanager.

Track & Trace is in 80% gevallen op te roepen bij orders. Dit komt omdat ARP, op basis van pakketomvang / klantwens, met verschillende vervoerders werkt die dit niet allemaal ondersteunen. Mocht je deze informatie niet kunnen terugvinden via de Cockpit op de ARP webshop, neem dan contact op met je accountmanager.

Welke bezorgopties bieden jullie?

Onze standaard bezorgopties bestaan uit:

  • Franco levering in delen
  • Franco levering compleet
  • Afhaling magazijn Maastricht
  • Expresslevering volgende werkdag voor 12:00u (telefonisch)
  • Koerier (telefonisch)

Naast deze opties biedt ARP ook bezorgopties op maat en/of additionele dienstverlening op basis van je persoonlijke wensen.

Kan ik gebruik maken van meerdere afleveradressen?

Heb je vragen over het gebruik maken van meerdere afleveradressen? Neem dan contact op met je accountmanager.

Kan ik mijn bestelling bij jullie afhalen?

Heb je vragen over het afhalen van een bestelling? Neem dan contact op met je accountmanager.

Ik heb mijn pakket niet ontvangen.

Onze excuses, wellicht is er iets mis gegaan. Je kunt in de meeste gevallen de status van je bestelling opvragen via het tabblad ‘Eigen zendingen’ op de startpagina van je Cockpit of via orders door middel van de menuknop  ‘Bestellingen’ in de Cockpit.

Mocht het pakket nog onderweg zijn, dan verzoeken we je graag nog even geduld te hebben. Is het pakket niet of verkeerd afgeleverd? Meldt een manco levering aan via de servicedesk: www.arp.nl/contact

Mijn geleverde order is incompleet.

Heb je vragen een incompleet geleverde order? Neem dan contact op met je accountmanager.

Kan ik mijn bezorgadres na bestelling nog wijzigen?

Nee, maar we kijken waar we nog invloed kunnen uitoefenen. Neem telefonisch contact op met je accountmanager.

Kan ik mijn bestelling of afspraak laten bezorgen?

Heb je vragen over de bezorgmogelijkheden van een bestelling? Neem dan contact op met je accountmanager.

Kan ik een bestelling dezelfde dag nog ophalen?

Ja, dat is mogelijk. Het artikel zelf dient op voorraad te liggen bij ARP Maastricht. Neem telefonisch contact op met je accountmanager.

Ruilen Retourneren.

Ik wil mijn product retourneren.

Geen probleem, dien je verzoek in via onze website.

Je verzoek wordt dan zo spoedig mogelijk in behandeling genomen. Houd er rekening mee dat wij genoodzaakt zijn om in sommige gevallen retour- en/of restock kosten te berekenen. Ook kan het in sommige gevallen voorkomen dat een retourverzoek wordt afgewezen, omdat het verzoek niet voldoet aan onze algemene voorwaarden. Deze kun je hier vinden: www.arp.nl/algemene-voorwaarden

Zodra je aanvraag beoordeeld en goedgekeurd is, ontvang je een bevestiging en retourlabel per mail. Voeg de bevestiging toe aan het product en plak het retourlabel op de omdoos. Alle instructies tref je ook aan in de bevestigingsmail.

Foutieve leveringen worden door ARP opgehaald. Alle overige retourzendingen zijn voor eigen rekening. Je bent vrij in de keuze van de transporteur.

In beide gevallen is het belangrijk dat de verpakking van het product onbeschadigd blijft, dus voorzie de retourzending altijd van een omdoos.

Ik wil een artikel ruilen.

Een artikel ruilen is niet mogelijk. Je kunt wel het artikel retourneren (indien het verzoek wordt goedgekeurd) en het juiste artikel bestellen. Die hiervoor ook een retourverzoek in via de website.

Mijn levering is defect of beschadigd geleverd.

Ondanks dat wij zorgvuldig met onze producten omgaan kan het zijn dat tijdens de levering iets beschadigd raakt. Voer altijd een inspectie uit wanneer iets geleverd wordt en neem beschadigde verpakkingen niet aan. Controleer na de levering direct of de gehele levering compleet is.

Indien er een product beschadigd is geleverd of manco is, meld dan een case binnen 2 werkdagen na levering aan via onze website.

Je verzoek wordt zo spoedig mogelijk in behandeling genomen. Bij beschadigde producten zijn te allen tijde foto’s vereist van het beschadigde product en de verpakking (ook wanneer de verpakking niet is beschadigd). Om het proces te bespoedigen adviseren wij de foto’s naar ons toe te mailen en hierbij het ontvangen casenummer in het onderwerpveld te zetten.

Indien een beschadigd product of manco-melding niet binnen 2 werkdagen wordt aangemeld, is het mogelijk dat wij geen claim kunnen indienen bij de vervoerder en helaas uw verzoek moeten afwijzen.

Hoe zie ik de status van mijn retourzending?

Wanneer je een product retour hebt gezonden, ontvang je een casenummer en word je automatisch op de hoogte gehouden van het retourproces per mail. Mocht je desondanks tussentijds een status update wensen kun je contact opnemen met onze servicedesk:

Telefonisch: 043-855 01 00
E-mail: retouren.nl@arp.com

Wat is jullie retouradres?

Ons retouradres is:

ARP Nederland B.V.
T.a.v. Expeditie / RMA
Withuisveld 30
6226 NV Maastricht

Je ontvangt altijd, wanneer je retourverzoek is goedgekeurd, een retourlabel en instructies om het product te retourneren. Het kan heel goed zijn dat het product naar een andere locatie moet. Het adres op het retourlabel is dan ook leidend.

Zijn er kosten verbonden aan ruilen of retourneren?

In sommige gevallen zijn er retourkosten verbonden aan ruilen of retourneren. Dit heeft te maken met restocking kosten vanwege bijvoorbeeld geopende verpakkingen of extra handelingskosten bij een leverancier. Ga daarom altijd bewust & zorgvuldig om met het openen van verpakkingen. Indien je twijfelt of het bestelde artikel wel voldoet aan je eisen, neem dan contact op met onze verkoopafdeling. Het terugzenden van pallets en/of grote verpakkingen brengen wij in rekening.