Gen Z. De generatie die alles wil.

Gen Z. De generatie die alles wil.
Gen Z. De generatie die alles wil.

Het betrekken van verschillende generaties is een succesfactor voor bedrijven over de hele wereld. Maar het stelt bedrijven ook voor nieuwe uitdagingen. Tegen 2025 zullen millennials en Gen Z 75 %* van de beroepsbevolking uitmaken. Om Gen Z op de lange termijn te behouden en hun volledige potentieel te ontsluiten, moeten managers hen volledig begrijpen: hun gedrag, mentaliteit en waarden. 

Millennials hebben al enkele veranderingen teweeggebracht in de gevestigde arbeidswereld, maar de meest dramatische verstoringen zullen komen van de stijgende Generatie Z-bevolking.

Het betrekken van verschillende generaties is een succesfactor voor bedrijven over de hele wereld. Maar het stelt bedrijven ook voor nieuwe uitdagingen. Tegen 2025 zullen millennials en Gen Z 75 %* van de beroepsbevolking uitmaken. Om Gen Z op de lange termijn te behouden en hun volledige potentieel te ontsluiten, moeten managers hen volledig begrijpen: hun gedrag, mentaliteit en waarden. 

Millennials hebben al enkele veranderingen teweeggebracht in de gevestigde arbeidswereld, maar de meest dramatische verstoringen zullen komen van de stijgende Generatie Z-bevolking.

Graphic | Gen Z will make up 75 % of the workforce in 2025

Het betrekken van verschillende generaties is een succesfactor voor bedrijven over de hele wereld. Maar het stelt bedrijven ook voor nieuwe uitdagingen. Tegen 2025 zullen millennials en Gen Z 75 %* van de beroepsbevolking uitmaken. Om Gen Z op de lange termijn te behouden en hun volledige potentieel te ontsluiten, moeten managers hen volledig begrijpen: hun gedrag, mentaliteit en waarden. 

Millennials hebben al enkele veranderingen teweeggebracht in de gevestigde arbeidswereld, maar de meest dramatische verstoringen zullen komen van de stijgende Generatie Z-bevolking.

Grafiek | Gen Z zal in 2025 75 % van de beroepsbevolking uitmaken

___________________
Drie feiten over Gen Z:
___________________
Drie feiten over Gen Z:
  1. Achtergrond | Feit 1 (roze)Als digitaal geboren is Gen Z gewend om constant beschikbaar te zijn. Ze verwachten snelle feedback en eisen een gevoel van verbondenheid, waar ze ook zijn: op kantoor, thuis of onderweg.

Als digitaal geboren is Gen Z gewend om constant beschikbaar te zijn. Ze verwachten snelle feedback en eisen een gevoel van verbondenheid, waar ze ook zijn: op kantoor, thuis of onderweg.

Grafiek | Feiten over Gen Z

Grafiek | Feiten over Gen Z

  1. Achtergrond | Feit 2 (groen)Gen Z is geboren in een zakenwereld die wordt gekenmerkt door startups en influencers. Hierdoor ontstaat een verlangen naar een flexibele, zelfbepaalde manier van werken.

  1. Gen Z is geboren in een zakenwereld die wordt gekenmerkt door startups en influencers. Hierdoor ontstaat een verlangen naar een flexibele, zelfbepaalde manier van werken.

  1. Achtergrond | Feit 3 (blauw)Gen Z wil een betere balans tussen werk en privé. Ze willen veiligheid en stabiliteit, maar tegelijkertijd meer vrije tijd voor recreatie.

  1. Gen Z wil een betere balans tussen werk en privé. Ze willen veiligheid en stabiliteit, maar tegelijkertijd meer vrije tijd voor recreatie.

Grafiek | Feiten over Gen Z

________________________
Wat maakt Gen Z zo speciaal?

 

Gen Z wordt vaak gebrandmerkt als de generatie die alles wil – tegelijkertijd: loopbaanontwikkeling, balans tussen werk en privéleven, eerlijke beloning en afstemming van waarden. Gevraagd naar de rol die werk in hun leven speelt, spreken de cijfers voor zich: 43 % van Gen Z zegt dat werk en carrière een grotere rol spelen dan hun persoonlijke leven. En hoewel Gen Z een van de meest carrièregedreven generaties is in vergelijking met anderen, zegt 30 % van Gen Z dat ze ook een balans tussen werk en privéleven willen in hun job.

Er is echter flexibiliteit nodig om het evenwicht tussen carrière en werk en privéleven te combineren. Daarom is flexibiliteit belangrijker dan wat dan ook wanneer Gen Z op zoek is naar een nieuwe baan:

Afbeelding | Wat maakt Gen Z zo speciaal?

Grafiek| Wat maakt Gen Z zo speciaal?

Flexibel schema voor het privéleven

Flexibiliteit in arbeidstijd elke dag

Flexibiliteit op het gebied van werkpleklocatie

Het is dan ook geen verrassing dat 89 %* van Gen Z een baan heeft die hen de autonomie geeft om hun werkschema en locatie te kiezen.

________________________
Wat maakt Gen Z zo speciaal?


Gen Z wordt vaak gebrandmerkt als de generatie die alles wil – tegelijkertijd: loopbaanontwikkeling, balans tussen werk en privéleven, eerlijke beloning en afstemming van waarden.  

Gevraagd naar de rol die werk in hun leven speelt, spreken de cijfers voor zich: 43 % van Gen Z zegt dat werk en carrière een grotere rol spelen dan hun persoonlijke leven. En hoewel Gen Z een van de meest carrièregedreven generaties is in vergelijking met anderen, zegt 30 % van Gen Z dat ze ook een balans tussen werk en privéleven willen in hun job. 

Er is echter flexibiliteit nodig om het evenwicht tussen carrière en werk en privéleven te combineren. Daarom is flexibiliteit belangrijker dan wat dan ook wanneer Gen Z op zoek is naar een nieuwe baan: 

Afbeelding | Wat maakt Gen Z zo speciaal?

Grafisch | Wat maakt Gen Z zo speciaal?

Flexibel schema voor het privéleven

Flexibiliteit in arbeidstijd elke dag

Flexibiliteit op het gebied van werkpleklocatie

Het is dan ook geen verrassing dat 89 %* van Gen Z een baan heeft die hen de autonomie geeft om hun werkschema en locatie te kiezen.
 

_________________
Wat maakt Gen Z zo
speciaal?

 

Gen Z wordt vaak gebrandmerkt als de generatie die alles wil – tegelijkertijd: loopbaanontwikkeling, balans tussen werk en privéleven, eerlijke beloning en afstemming van waarden.  

Gevraagd naar de rol die werk in hun leven speelt, spreken de cijfers voor zich: 43 % van Gen Z zegt dat werk en carrière een grotere rol spelen dan hun persoonlijke leven. En hoewel Gen Z een van de meest carrièregedreven generaties is in vergelijking met anderen, zegt 30 % van Gen Z dat ze ook een balans tussen werk en privéleven willen in hun job.

Er is echter flexibiliteit nodig om het evenwicht tussen carrière en werk en privéleven te combineren. Daarom is flexibiliteit belangrijker dan wat dan ook wanneer Gen Z op zoek is naar een nieuwe baan: 

Grafisch | Wat maakt Gen Z zo speciaal?

Flexibiliteit op het gebied van
werkpleklocatie

Flexibel schema
voor het privéleven

Flexibiliteit in arbeidstijd
elke dag

Koop de beste producten tegen een sensationeel gunstige prijs. Maar let op: deze speciale aanbieding is slechts voor een korte tijd geldig.

Koop de beste producten tegen een sensationeel gunstige prijs. Maar let op: deze speciale aanbieding is slechts voor een korte tijd geldig.

Koop de beste producten tegen een sensationeel gunstige prijs. Maar let op: deze speciale aanbieding is slechts voor een korte tijd geldig.

___________________________________
Jabra. Stelt mensen in staat om beter samen te werken.
____________________
Jabra. Stelt mensen in staat om beter samen te
werken.
Product | Speak2 55

Speak2 55

Jabra levert een uitstekende geluidskwaliteit en naadloze integratie met verschillende communicatieplatforms. Alle producten overtuigen met een compact en lichtgewicht ontwerp.
 

Product | Envolve2 65 flex

Envolve2 65 Flex

Jabra biedt intelligente functies zoals spraakbesturing, ruisonderdrukking en meer om de werkomgeving te optimaliseren en afleiding te minimaliseren.
 

Product | PanaCast 50

PanaCast 50

Jabra ondersteunt teams om in contact te blijven met een gezichtsveld van 180° en de samenwerking te verbeteren, ongeacht met welke apparaten ze werken. Hierdoor voelen medewerkers zich goed verbonden met mensen. 
 

__________________
Op afstand, maar niet alleen.


Aangezien veel Gen Z-werknemers hun carrière tijdens of na de pandemie zijn begonnen, is hybride werken het nieuwe normaal.

Hybride blijft de populairste werkweek voor Gen Z:

Afbeelding | Op afstand, maar niet alleen?

Grafiek| Op afstand, maar niet alleen?

__________________
Op afstand, maar niet alleen.


Aangezien veel Gen Z-werknemers hun carrière tijdens of na de pandemie zijn begonnen, is hybride werken het nieuwe normaal.

Hybride blijft de populairste werkweek voor Gen Z:

Grafiek| Op afstand, maar niet alleen?

Afbeelding | Op afstand, maar niet alleen?

________________
Samenwerking is de sleutel.


Hoewel Gen Z flexibiliteit wil op het gebied van werkplek, werktijden en planning, willen ze hun collega's ook online en persoonlijk ontmoeten. Ze willen zich synchroon voelen met hun collega's en hun werkplek en ze willen het gevoel hebben erbij te horen.

Hoewel Gen Z graag beter zou willen samenwerken en communiceren met hun collega's, ziet de realiteit er anders uit:

 

  1. Achtergrond | 8 van de 100 gebruiken een professionele headsetSlechts 8 %* gebruikt een professionele headset als belangrijkste apparaat.

Grafiek| Samenwerking is de sleutel

Slechts 8 %* gebruikt een professionele headset als belangrijkste apparaat.

Grafiek| Samenwerking is de sleutel

  1. Achtergrond | 19 van de 100 gebruiken een professionele webcamSlechts 19 %* gebruikt een persoonlijke webcam.

  1. Slechts 19 %* gebruikt een persoonlijke webcam.

Grafiek| Samenwerking is de sleutel

___________________________________________________________
Klaar voor Gen Z? Kom meer te weten over de verwachtingen van de volgende generatie
werknemers en hoe Jabra-producten aan hun behoeften voldoen.

 

Download nu het eBook en krijg waardevolle inzichten en tips.

_________________________________________
Klaar voor Gen Z? Kom meer te weten over de verwachtingen
van de volgende generatie werknemers en hoe
Jabra-producten aan hun behoeften voldoen.

 

Download nu het eBook en krijg waardevolle inzichten en tips.

____________________________
Klaar voor Gen Z? Kom meer te weten over
de verwachtingen van de volgende
generatie werknemers en hoe
Jabra-producten aan hun behoeften voldoen. 

 

Download nu het eBook en krijg waardevolle inzichten en tips. 

Bekijk onze privacyverklaring die je uitgebreid informeert over onze gegevensverwerking en jouw rechten inzake gegevensbescherming.

* Verplichte velden

_________________________
Word een aantrekkelijke werkgever.

 

Bedrijven die hun personeel uitrusten met Jabra zullen profiteren van gemotiveerde en toegewijde medewerkers. Dit versterkt de band tussen alle generaties, vooral de Gen Z, verhoogt de loyaliteit van individuele werknemers en uiteindelijk de algehele productiviteit.

Kies voor Jabra en profiteer van de voordelen van professionele technologie.

Grafiek| Word een aantrekkelijke werkgever

van de Evolve2-gebruikers zegt dat hun online vergaderingen van topkwaliteit zijn

van de Evolve2-gebruikers zegt dat ze gesprekken en vergaderingen duidelijk kunnen horen

_________________________
Word een aantrekkelijke werkgever.

 

Bedrijven die hun personeel uitrusten met Jabra zullen profiteren van gemotiveerde en toegewijde medewerkers. Dit versterkt de band tussen alle generaties, vooral de Gen Z, verhoogt de loyaliteit van individuele werknemers en uiteindelijk de algehele productiviteit.

Kies voor Jabra en profiteer van de voordelen van professionele technologie.

Grafiek | Word een aantrekkelijke werkgever

van de Evolve2-gebruikers zegt dat hun online vergaderingen van topkwaliteit zijn

van de Evolve2-gebruikers zegt dat ze gesprekken en vergaderingen duidelijk kunnen horen

_________________
Word een aantrekkelijke
werkgever.

 

Bedrijven die hun personeel uitrusten met Jabra zullen profiteren van gemotiveerde en toegewijde medewerkers. Dit versterkt de band tussen alle generaties, vooral de Gen Z, verhoogt de loyaliteit van individuele werknemers en uiteindelijk de algehele productiviteit.

Kies voor Jabra en profiteer van de voordelen van professionele technologie.

 

 

 

Grafiek | Word een aantrekkelijke werkgever

van de Evolve2-gebruikers zegt dat hun online vergaderingen van topkwaliteit zijn

van de Evolve2-gebruikers zegt dat ze gesprekken en vergaderingen duidelijk kunnen horen

*Bron: Jabra Gen Z Mind the Gap-onderzoek 2024

Camila Lanigan

Maak vandaag nog een adviesafspraak.

Camila Lanigan

camila.lanigan@bechtle.com

E-mail sturen