-
Notebooks & tablets
-
Pc's & servers
-
Monitor & Beamers
-
Printers & supplies
-
Telefonie & GPS
-
Randapparatuur
-
Opslag & Backup
-
Netwerk
-
Kabels
-
Software

FAQs.
Meest gestelde vragen
Heeft u vragen of opmerkingen over produkten, bestellingen of facturen?
Wij helpen u graag. Stel uw vraag of zoek het gemakkelijk op via onderstaande hoofdonderwerpen.

Algemeen.
Schrijf je in via https://arpsolutions.nl/contact/inschrijving. De nieuwsbrieven informeren je (wekelijks) over de laatste ICT-trends, -oplossingen en producten.
ARP maakt gebruik van cookies om je een winkelervaring te bieden die op je behoeften afgestemd om zo de best mogelijk service te bieden. raden wij aan deze cookies te accepteren.
De thuiskopievergoeding compenseert rechthebbenden (auteurs, artiesten, uitgevers en producenten) voor kopieën van hun werk. ARP is verplicht dit voor bepaalde productgroepen door te berekenen, de hoogte van de heffing wordt bij artikelen getoond onder de artikelprijs. Meer informatie kun je terugvinden op de website van Stichting Thuiskopie: http://www.thuiskopie.nl/nl/thuiskopie_2

Account.
ARP levert uitsluitend aan zakelijke eindgebruikers (geen particulieren en wederverkopers). Maak eenvoudig een account aan via https://www.arp.nl/registration/init.html
Op www.arp.nl kun je rechtsboven de knop ‘Inloggen’ vinden. Wanneer je hierop klikt, verschijnt een pop-up scherm waar je de mogelijkheid krijgt om je wachtwoord te veranderen (‘Wachtwoord vergeten?’). Vul hierbij je e-mailadres in, incl. de captcha veiligheidscode. Vervolgens ontvang je een emailbericht met verdere instructies.
Via ‘Mijn Cockpit’ (de functie die verschijnt nadat je ingelogd bent op de ARP webshop) kun je de menu optie ‘Mijn profiel’ terugvinden. Klik hierop en wijzig vervolgens je gegevens en klik op ‘Opslaan’.
Log in via ‘Mijn Cockpit’ en klik in het menu aan de linkerkant op ‘Gebruikers’. Klik rechts naast de naam van de gebruiker op de pen en kies ‘Rechten aanpassen’. Vink aan welke rechten je wilt toekennen en klik op verstuur.
Om uw gegevens te beschermen en verlies van informatie te voorkomen, past ARP geschikte organisatorische en technische maatregelen toe. Voor meer informatie verwijzen wij je naar onze privacyverklaring: https://www.arp.nl/dataprotection/

Bestellen.
Bestellen kan via onze webshop (mits ingelogd) en/of via email naar verkoop.nl@arp.com of via je accountmanager.
Ook biedt ARP digitale bestelmogelijkheden zoals XML orders en facturatie. Neem hiervoor contact op met de volgende contactpersonen: https://arpsolutions.nl/over-arp/digital-business/liveflow/
Zie je in de track en trace (te benaderen via de ARP Cockpit) dat de bestelling het magazijn al heeft verlaten?
Ja: Accepteer het pakket niet en wij nemen contact met je op of stuur je bestelling retour als je het al ontvangen hebt.
Nee: Neem contact op met je accountmanager.
Op de productpagina onder ‘Beschikbaarheid’ staat de voorradige hoeveelheid en de levertijd. Ook kun je contact opnemen met je accountmanager om de voorraadstatus op te vragen.
Naast meer dan 30.000 online producten helpen wij ook met (exotische) producten die we (nog) niet online hebben staan. Neem eenvoudig contact op met je accountmanager om dit verder af te stemmen.
Het is mogelijk voor sommige bestellingen om deze met spoed te bezorgen. Dit is altijd maatwerk, neem hiervoor telefonisch contact op met je accountmanager.
ARP bouwt aan een mogelijkheid om diensten via de webshop te kunnen bestellen. Momenteel is dit echter nog niet mogelijk om dit digitaal aan te vragen.
Neem hiervoor contact op met je accountmanager om diensten aan je offerte of bestelling toe te voegen. Bekijk hier de diensten die wij leveren: https://arpsolutions.nl/asset-services/

Betalen.
De ARP webshop biedt de volgende betaalmogelijkheden:
– Op factuur
– CreditCard
– iDeal
– Vooruitbetaling
Bij alle bovenstaande betaalwijzen rekent ARP geen additionele betaalkosten. Betalingen op de ARP webshop met iDeal of CreditCard verlopen via een derde partij; Wirecard. Deze partij garandeert een veilige verwerking van je bestelling én persoonsgegevens bij ARP die voldoet aan de bijbehorende wetgeving in Nederland.
Voor alle soorten geweigerde of mislukte betalingen kun je contact opnemen met je accountmanager, via verkoop.nl@arp.com of via crediteuren.mgmt-nl@bechtle.com.
Je kunt ten alle tijden al je ARP facturen inzien via je persoonlijke Cockpit op de ARP webshop. Een overzicht van facturen kun je gemakkelijk terugvinden via de menukop ‘Facturen’ in je Cockpit.
Ja, dat kan. Je kunt een factuuradres gemakkelijk zelf aanpassen via de menuknop ‘Adresbeheer’ in je persoonlijke Cockpit. Vervolgens kun je onder de kop ‘Factuuradressen beheren’ de gewenste wijziging uitvoeren.
Je kunt bij het aanvragen van een offerte / indienen van een order via de ARP webshop uit je lijst van beschikbare factuuradressen kiezen.
Uiteraard kun je ook contact opnemen met je accountmanager, maar een wijziging op de webshop is altijd sneller en accurater!
Mocht je op rekening betalen, dan verwerken wij een openstaande creditnota altijd standaard met de betaling van de eerstvolgende factuur. Mocht je dit niet willen verrekenen met een openstaande factuur, laat dit dan even weten. Wij zorgen ervoor dat je creditnota wordt uitgekeerd op het door jou aangegeven IBAN nummer.
Het kan zijn dat ARP (bij een lage factuurfrequentie) ervoor kiest om af te wijken van deze procedure en jou verzoekt de creditnota bij de eerstvolgende betaling zelf te verrekenen. Dit laten wij schriftelijk weten.
Indien je recht hebt op een terugbetaling, dan stuurt ARP altijd een creditnota aan de aanmelder (per PDF email of per post). Verzending van deze creditnota vindt plaats zodra de (eventuele) goederen en/of administratieve handelingen afgerond zijn. Normaliter duurt dit niet langer dan enkele werkdagen.
In dit geval kan het zijn dat er onverhoopt iets is misgegaan in de overboeking. Graag verzoeken wij je te controleren of je de juiste bankgegevens hebt doorgegeven.
Mocht dit juist zijn, neem dan even contact op met je accountmanager om het probleem samen op te lossen.
Uiteraard. Je kunt een factuur altijd op basis van je eigen referentie terugzoeken in je factuuroverzicht in je persoonlijke Cockpit op de ARP webshop.
Mocht je hier niet uitkomen, neem dan gerust even contact op met je persoonlijke accountmanager.
Je voucher (of kortingscode) bestaat uit een mix aan letters en cijfers. Deze kun je tijdens het bestelproces verzilveren op de ARP webshop.
In het veld kortingscode vul je je vouchernummer / code in en drukt op de knop ‘Controleren’. Hiermee wordt de code gecontroleerd op geldigheid. Mocht de code geldig zijn, dan verschijnt een groene melding (‘Kortingsbon is geldig!’) en kun je over gaan tot betaling. Mocht een rode melding verschijnen (‘Kortingsbon is niet geldig.’) dan heb je waarschijnlijk een typefout gemaakt. Ook kan het voor komen dat je code al verzilverd is.
Let goed op dat je na het verzilveren van de voucher altijd je bestelling zo snel mogelijk afrondt. Laat dus niet de bestelling open staan, deze wordt in verband met veiligheidsredenen niet opgeslagen!
Komt je product in aanmerking voor een cashback vanuit de fabrikant? Let dan goed op aan welke voorwaarden deze voldoet.
De voorwaarden van de cashback staan op de actiepagina van het betreffende product vermeld op de webshop van ARP. De afhandeling van de cashback zelf verloopt in alle gevallen via de fabrikant / organisator van de cashback, niet via ARP. Vaak vraagt de fabrikant om een serienummer en/of factuurbewijs bij indiening van een cashback, deze gegevens ontvang je altijd via onze factuur.
Neem in dit geval contact op met je accountmanager of via verkoop.nl@arp.com.
Een betalingsherinnering volgt automatisch als je eerste betaaltermijn (bijvoorbeeld 30 dagen) verstreken is. Om een aanmaning te voorkomen, verzoeken wij om de betaling zo spoedig mogelijk uit te voeren.
Mocht je vragen en/of opmerkingen hebben over een factuur of een betalingsherinnering, neem dan contact op met je accountmanager.

Bezorgen.
Je kunt de status van je bestelling controleren via het tabblad ‘Eigen zendingen’ op de startpagina van je persoonlijke Cockpit of via orders door middel van de menuknop ‘Bestellingen’ in de Cockpit. Via de individuele order kun je altijd alle (losse) zendingen oproepen.
Track & Trace is in 80% gevallen op te roepen bij orders. Dit komt omdat ARP, op basis van pakketomvang / klantwens, met verschillende vervoerders werkt die dit niet allemaal ondersteunen. Mocht je deze informatie niet kunnen terugvinden via de Cockpit op de ARP webshop, neem dan contact op met je accountmanager.
Onze standaard bezorgopties bestaan uit:
– Franco levering in delen
– Franco levering compleet
– Afhaling magazijn Maastricht
– Expresslevering volgende werkdag voor 12:00u (telefonisch)
– Koerier (telefonisch)
Naast deze opties biedt ARP ook bezorgopties op maat en/of additionele dienstverlening op basis van je persoonlijke wensen.
Voor een greep uit onze dienstverlening, zie onze website ‘IT services’ voor meer info.
Ja, dat kan. Je kunt zelf via de menukop ‘Adresbeheer’ van je persoonlijke Cockpit adressen toevoegen, aanpassen en/of verwijderen.
Mocht je in één order verschillende afleveradressen willen gebruiken, dan verzoeken wij om de orders te splitsen per afleveradres.
Ja, dat is mogelijk. De optie ‘Afhalen’ is standaard niet zichtbaar op de webshop, maar een accountmanager kan deze functie activeren.
Let op dat een bestelling op afhaling 2 uur na het ontvangen van de ARP pakbon (‘afhaalbericht’) klaar ligt in ons magazijn.
Voor het afhalen van een bestelling kun je je melden bij de afhaalbalie, gesitueerd naast onze Expeditie aan het volgende adres:
ARP Nederland B.V.
Withuisveld 30
6226 NV Maastricht
Onze excuses, wellicht is er iets mis gegaan. Je kunt in de meeste gevallen de status van je bestelling opvragen via het tabblad ‘Eigen zendingen’ op de startpagina van je Cockpit of via orders door middel van de menuknop ‘Bestellingen’ in de Cockpit.
Mocht het pakket nog onderweg zijn, dan verzoeken we je graag nog even geduld te hebben. Is het pakket niet of verkeerd afgeleverd? Meldt een manco levering aan via de servicedesk: https://www.arp.nl/contact/
Onze excuses, wellicht is er iets mis gegaan. Het kan zijn dat er gekozen is voor deellevering, je ontvangt je bestelling hierdoor in delen. In de meeste gevallen kun je de status opvragen via het tabblad ‘Eigen zendingen’ op de startpagina van je Cockpit of via orders met de menuknop ‘Bestellingen’ in de Cockpit.
Mocht het pakket nog onderweg zijn, dan verzoeken we je graag nog even geduld te hebben. Is het pakket niet of verkeerd afgeleverd? Meldt een manco levering aan via de servicedesk: https://www.arp.nl/contact/
Nee, maar we kijken waar we nog invloed kunnen uitoefenen. Neem telefonisch contact op met je accountmanager.
Ja, kies hier bij bestelling voor de optie ‘Expresslevering’. Dit is de beste optie voor het bij benadering leveren op afspraak.
Sommige distributeurs waar wij inkopen bieden deze optie. Informeer bij je accountmanager naar de mogelijkheden.
Ja, dat is mogelijk. Het artikel zelf dient op voorraad te liggen bij ARP Maastricht. Neem telefonisch contact op met je accountmanager.

Ruilen Retourneren.
Geen probleem, dien je verzoek in via onze website: https://www.arp.nl/contact/service.html
Je verzoek wordt dan zo spoedig mogelijk in behandeling genomen. Houd er rekening mee dat wij genoodzaakt zijn om in sommige gevallen retour- en/of restock kosten te berekenen. Ook kan het in sommige gevallen voorkomen dat een retourverzoek wordt afgewezen, omdat het verzoek niet voldoet aan onze algemene voorwaarden. Deze kun je hier vinden: https://www.arp.nl/algemene-voorwaarden/
Zodra je aanvraag beoordeeld en goedgekeurd is, ontvang je een bevestiging en retourlabel per mail. Voeg de bevestiging toe aan het product en plak het retourlabel op de omdoos. Alle instructies tref je ook aan in de bevestigingsmail.
Foutieve leveringen worden door ARP opgehaald. Alle overige retourzendingen zijn voor eigen rekening. Je bent vrij in de keuze van de transporteur.
In beide gevallen is het belangrijk dat de verpakking van het product onbeschadigd blijft, dus voorzie de retourzending altijd van een omdoos.
Een artikel ruilen is niet mogelijk. Je kunt wel het artikel retourneren (indien het verzoek wordt goedgekeurd) en het juiste artikel bestellen. Die hiervoor ook een retourverzoek in via de website: https://www.arp.nl/contact/service.html
Ondanks dat wij zorgvuldig met onze producten omgaan kan het zijn dat tijdens de levering iets beschadigd raakt. Voer altijd een inspectie uit wanneer iets geleverd wordt en neem beschadigde verpakkingen niet aan. Controleer na de levering direct of de gehele levering compleet is.
Indien er een product beschadigd is geleverd of manco is, meld dan een case binnen 2 werkdagen na levering aan via onze website: https://www.arp.nl/contact/service.html
Je verzoek wordt zo spoedig mogelijk in behandeling genomen. Bij beschadigde producten zijn te allen tijde foto’s vereist van het beschadigde product en de verpakking (ook wanneer de verpakking niet is beschadigd). Om het proces te bespoedigen adviseren wij de foto’s naar ons toe te mailen en hierbij het ontvangen casenummer in het onderwerpveld te zetten.
Indien een beschadigd product of manco-melding niet binnen 2 werkdagen wordt aangemeld, is het mogelijk dat wij geen claim kunnen indienen bij de vervoerder en helaas uw verzoek moeten afwijzen.
Wanneer je een product retour hebt gezonden, ontvang je een casenummer en word je automatisch op de hoogte gehouden van het retourproces per mail. Mocht je desondanks tussentijds een status update wensen kun je contact opnemen met onze servicedesk:
Telefonisch: 043-855 01 00
E-mail: retouren.nl@arp.com
Ons retouradres is:
ARP Nederland B.V.
T.a.v. Expeditie / RMA
Withuisveld 30
6226 NV Maastricht
Je ontvangt altijd, wanneer je retourverzoek is goedgekeurd, een retourlabel en instructies om het product te retourneren. Het kan heel goed zijn dat het product naar een andere locatie moet. Het adres op het retourlabel is dan ook leidend.
In sommige gevallen zijn er retourkosten verbonden aan ruilen of retourneren. Dit heeft te maken met restocking kosten vanwege bijvoorbeeld geopende verpakkingen of extra handelingskosten bij een leverancier. Ga daarom altijd bewust & zorgvuldig om met het openen van verpakkingen. Indien je twijfelt of het bestelde artikel wel voldoet aan je eisen, neem dan contact op met onze verkoopafdeling. Het terugzenden van pallets en/of grote verpakkingen brengen wij in rekening.