ERP Connection

ERP-integratie van arp.nl met klantsystemen.

ARP onderhoudt langdurige partnerschappen met toonaangevende marktplaatsen en zakelijke netwerken. Gestandaardiseerde API's stellen ons in staat om ons e-procurement systeem te integreren in jouw ERP-systeem voor een razendsnelle uitwisseling van offertes, bestellingen of facturen om jouw interne processen verder te versnellen. Je kunt vertrouwen op onze ervaring om IT-inkoop in jouw organisatie te professionaliseren en te vereenvoudigen. Wij zijn jouw betrouwbare leverancier, ervaren IT-partner en provider van oplossingen en diensten.

Wat zijn de voordelen van de integratie van het ERP-systeem voor jouw organisatie?

Snellere toegang tot up-to-date productinformatie.

Automatische overdracht van productgegevens aan het ERP-systeem van de klant via de PunchOut-interface.

Geen handmatige gegevensinvoer.

De aangesloten catalogi bevatten alle benodigde informatie.

Maak gebruik van bestaande workflows.

Bestellingen kunnen worden geautoriseerd en voltooid zoals voorheen.

Gedetailleerde inkoopcontrole.

Beheer wie wat kan kopen met machtigingen op gebruikersniveau.

Minimaal risico op menselijke fouten.

Volledig geautomatiseerde gegevensuitwisseling vermindert fouten.

Integratie met ERP-systemen via de OCI-interface (PunchOut).

De Open Catalog Interface (OCI) is een standaard toegangspunt voor de overdracht van actuele catalogusgegevens tussen ERP-systemen zoals SAP EBP/SRM en leverancierssystemen met behulp van gemeenschappelijke internetprotocollen. Deze OCI-standaard is oorspronkelijk ontwikkeld door SAP om de inkoop van webcatalogi van derden rechtstreeks binnen de ERP-omgeving te vergemakkelijken. Een OCI-oplossing stelt gebruikers in staat om door uitgebreide online catalogi zoals het B2B-platform van ARP te bladeren om producten te onderzoeken en uiteindelijk een bestelling te plaatsen binnen het SAP- of andere ERP- of marktplaatssysteem van de klant in overeenstemming met het inkoopbeleid van de klant. Het proces van een klantensysteem dat toegang krijgt tot een online catalogus wordt vaak “PunchOut” genoemd.

Integratie met markplaatsen via PunchOut Level 1.

Gebruikers kunnen hun eigen inkoopsysteem “PunchOut” en verbinding maken met hun exclusieve arp.nl-account via OCI of SAP Ariba's eigen cXML-formaat. De communicatie tussen arp.nl en het klantsysteem is bi-directioneel, waardoor gedetailleerde controle van klantspecifieke portfolio's en inkoopvoorwaarden mogelijk is. Gebruikers kunnen door de verbonden catalogus bladeren binnen de ARP-omgeving en artikelen toevoegen aan hun winkelmandje, dat vervolgens wordt gesynchroniseerd met het inkoopsysteem van de klant, waar ze de bestelling plaatsen onder hun eigen inkoopprotocol. Dit kan boekhouding, goedkeuring of andere klantspecifieke stappen omvatten.

Integratie met markplaatsen via PunchOut Level 2.

Het tweede niveau van PunchOut-integratie stelt gebruikers in staat om rechtstreeks door items in hun eigen omgeving te bladeren zonder over te schakelen naar PunchOut Level 1-catalogi. Dit maakt uniforme toegang tot zowel statische (d.w.z. gedownloade) als externe catalogi mogelijk via één inkoopoplossing. Gebruikers moeten echter nog steeds “punch out” om externe catalogusitems aan het winkelmandje toe te voegen.

Integratie met marktplaatsen met behulp van statische catalogi.

Gehoste catalogi worden regelmatig gesynchroniseerd als gestructureerde bestanden met het klantensysteem, waardoor inkopers een statische momentopname van de ARP-catalogus krijgen op het moment van synchronisatie. Catalogusgegevens omvatten productinformatie zoals namen, beschrijvingen en prijzen, die toegankelijk zijn voor inkopers en andere belanghebbenden van klanten binnen hun eigen inkoopoplossing. Catalogusgegevens kunnen worden overgedragen met behulp van een van de verschillende gangbare formaten zoals BMEcat, JSON of SAP Ariba's CIF.

Markus Kley

Senior Digital Transformation Manager bij Bechtle

Martin Meyer

Het maakt niet uit welke oplossing of welk type integratie het beste aan jouw eisen voldoet, de e-procurementdiensten van Bechtle vergemakkelijken de aankoop van IT-producten, nemen een last van de schouders van jouw werknemers, vereenvoudigen planning en controle en besparen jouw organisatie tijd en cruciale middelen die beter kunnen worden gebruikt voor andere bedrijfsprocessen. Gegevens worden veilig verzonden via een verbinding met jouw ERP of marktplaats.

Downloaden.

Voor technische details over de integratie van bechtle.com met jouw inkoopsysteem, kun je onze procesoverzicht hieronder downloaden.

Procesoverzicht Duits
Bechtle e-procurement diensten.
Download (pdf)
Procesoverzicht Engels
Bechtle e-procurement diensten.
Download (pdf)
Meer weten over onze e-procurement diensten?

Neem contact op met je Bechtle accountmanager, stuur een e-mail naar sales.direct-nl@bechtle.com of bel ons op: (+31) (0)40 250 9040. Wij helpen je graag verder.

* verplichte velden

Bekijk onze Privacyverklaring die je uitgebreid informeert over onze gegevensverwerking en jouw rechten inzake gegevensbescherming.

Door dit formulier te versturen, bevestig jij akkoord te gaan met de verwerking van je persoonsgegevens door Bechtle B.V. zoals beschreven in de privacyverklaring en geef je toestemming om telefonisch benaderd te worden over onze producten en diensten. Daarnaast geef je toestemming om gepersonaliseerde informatie over gerelateerde content te ontvangen.