Deel digitale documenten, elektronische facturen en aanvullende gegevens.

De voordelen van elektronisch bestellen en facturen zijn duidelijk: Het elektronisch versturen van bestellingen en facturen is minder tijdrovend en verlaagt de kosten. Veel bedrijven gebruiken digitale bestel- en factureringsprocessen om interne processen te optimaliseren en kosten te besparen. Bovendien is elektronisch factureren sinds november 2020 zonder uitzondering verplicht in de publieke sector. ARP biedt haar klanten het veilig en eenvoudig delen van digitale documenten, bestellingen en elektronische facturen.

Ontdek hier hoe de elektronische verwerking van klantorders en facturen geautomatiseerd kan worden en welke standaarden en technische mogelijkheden wij kunnen bieden. Wij verzenden jouw gegevens en facturen eenvoudig en veilig voor naadloze digitale procesworkflows.

Versturen van bestellingen – Geautomatiseerd en veilig.

Idealiter wordt een bestelling die wordt gegenereerd in het ERP-systeem of de klantmarktplaats naar de ARP B2B-gateway verzonden via een XML-gateway zoals SAP XI / PI / PO of een ander EDI-platform. Als alternatief kan het worden verzonden als een e-mailbijlage. 

Na een laatste geautomatiseerde controle worden de gegevens vervolgens voorbereid voor verdere verwerking door het ERP-systeem van ARP. Automatische testcriteria kunnen worden aangepast aan de wensen van de klant. Vervolgens geven we deze gegevens door aan de betreffende ARP-locatie, die na een laatst geautomatiseerd grondig onderzoek de bestelling zal verwerken en uitvoeren.

cw04_mainbanner-elektronische-rechnungserstellung-de-05

Markus Kley

Senior Digital Transformation Manager bij Bechtle

Martin Meyer

Het gebruik van gestandaardiseerde, wereldwijd gevestigde interfaces/gegevensoverdrachten voor het delen van digitale documenten heeft enorme voordelen. Ze kunnen in verschillende sectoren worden gebruikt, richten zich op gestructureerde elementen, leveren aanzienlijk kortere projecttijden, verlagen de kosten en verminderen het optreden van fouten tijdens het gebruik.

cw04_mainbanner-elektronische-rechnungserstellung-de-06

Overzicht van ondersteunde XML-standaarden. 

ARP kan e-bestellingen van klanten verwerken met de volgende XML-standaard:

  • SAP IDOCXML
  • cXML
  • open TRANS
  • xCBL
  • UBL 2,0
  • DIN5XML

We zijn ook in staat om EDIFACT D96A / D97A standaardbestellingen te accepteren. Dit kan echter aanzienlijk bijdragen aan de projectomvang.

Wij raden een veilige overdracht van bestelgegevens naar een webserver via HTTPS POST aan. ARP ondersteunt ook (S)FTP en AS2, evenals onversleutelde overdrachten via HTTP of e-mailbijlagen. HTTP en e-mail worden echter niet aangemoedigd en zijn exclusief voor specifieke scenario's waarin onbeveiligde overdrachten noodzakelijk kunnen zijn.

Wat is een e-factuur?

Een e-factuur is een gegevensset gestructureerd volgens strikte specificaties. E-factureren vereist dat de gegevensset in een elektronisch formaat wordt aangemaakt, verzonden en ontvangen en het moet ook mogelijk zijn om deze automatisch verder te verwerken. De inhoud en het formaat van de gegevensset voor e-facturen is gedefinieerd in een Europese norm (EN 16931). E-facturen hebben dezelfde inhoud en juridische gevolgen als een papieren factuur.

Wanneer moet je gaan nadenken over e-factureren?

Onze ervaring leert dat het beter is om later over het onderwerp na te denken. Voordat het kan worden geïntroduceerd, is het belangrijk dat catalogus / PunchOut en XML-bestellingintegratie soepel verlopen. We raden ook aan dat beide partijen zich moeten houden aan strenge wettelijke vereisten voor elektronische facturen.

Het verzenden van gegevens om producten en diensten te classificeren.

Er zijn een aantal classificatiesystemen die zijn ontworpen om producten en diensten in ERP-systemen en marktplaatsen te catalogiseren. Dit stelt bedrijven in staat om productgegevens uit te wisselen tussen industrieën, landen, talen en organisaties met behulp van gedeelde en eenduidige terminologie.

De meest populaire standaarden zijn:

  • eCl@ss – Voornamelijk gebruikt in Europa
  • UNSPSC – Voornamelijk gebruikt in Amerika (unspsc.org)
cw04_mainbanner-elektronische-rechnungserstellung-de-02
Meer weten over onze e-procurement diensten?

Neem contact op met je Bechtle accountmanager, stuur een e-mail naar sales.direct-nl@bechtle.com of bel ons op: (+31) (0)40 250 9040. Wij helpen je graag verder.

* verplichte velden

Bekijk onze Privacyverklaring die je uitgebreid informeert over onze gegevensverwerking en jouw rechten inzake gegevensbescherming.

Door dit formulier te versturen, bevestig jij akkoord te gaan met de verwerking van je persoonsgegevens door Bechtle B.V. zoals beschreven in de privacyverklaring en geef je toestemming om telefonisch benaderd te worden over onze producten en diensten. Daarnaast geef je toestemming om gepersonaliseerde informatie over gerelateerde content te ontvangen.