Hybride werkomgevingen en een terugkeer naar kantoor mogelijk maken

Hulpbronnen voor IT-teams om plannen te maken voor een terugkeer naar kantoor en support te bieden voor hybride werkomgevingen met externe en kantoormedewerkers.

De plotse overschakeling naar werken op afstand vorig jaar heeft voor radicale verschuivingen gezorgd als het gaat om de manier waarop we leven en werken. Inmiddels wordt er al gevaccineerd en zijn er aanvullende veiligheidsmaatregelen in het leven geroepen, waardoor organisaties langzaam weer overgaan op een terugkeer naar kantoor voor bepaalde medewerkers. De modellen voor hybride werkomgevingen en terugkeer naar kantoor hebben voor de meeste organisaties een grote prioriteit, met een aantal medewerkers op locatie, een aantal werkend vanuit huis of een combinatie hiervan.
Chrome OS is een moderne, beveiligde oplossing die is ontwikkeld om productiviteit te stimuleren in elke werkomgeving en om IT de mogelijkheid te bieden verspreide apparaten op afstand te beheren. Via de onderstaande informatiebronnen kun je aan de slag gaan met de planning van je strategie voor een terugkeer naar kantoor en support voor een hybride werknemerspool.

Aan de slag

Ontdek hoe Chrome OS kan helpen

Als organisaties de juiste eindpunten gebruiken, kunnen ze hun medewerkers effectief en productief laten werken vanaf kantoor, thuis of onderweg. Chrome OS biedt een volledig cloudgebaseerd platform voor het volgende:
  • Een 76% snellere implementatie van apparaten in vergelijking met Windows 10-apparaten zonder images te maken.
  • Centraal beheer van apparaten met een Google Beheerdersconsole in de cloud en Chrome Enterprise Upgrade.
  • Bescherming van medewerkers dankzij ingebouwde, proactieve beveiligingsmaatregelen.
  • Toegang voor medewerkers tot cloudgebaseerde of verouderde apps via VDI-oplossingen (Virtual Desktop Infrastructure).
  • Configuratie van gedeelde werkplekken en apparaten met Chromeboxes en dockingstations.
Google Chrome Enterprise biedt de zakelijke mogelijkheden van Chrome OS, de Chrome-browser en Chrome-apparaten, zodat je IT-team zich kan richten op support aan je cloudwerkers.

Plan je strategie voor een terugkeer naar kantoor met Chrome OS

Stel gedeelde apparaten en werkstations in voor medewerkers die terugkeren naar kantoor:
  • Evalueer of medewerkers die terugkeren naar kantoor binnen je organisatie klaar zijn om over te stappen op Chrome OS-apparaten met de Chrome OS Readiness Tool.
  • Kom meer te weten over een volledige Chrome OS-apparaatimplementatie, waaronder hoe je apparaten registreert, aanmeldt en beheert via de Google Beheerdersconsole. Bekijk voor meer informatie deze korte implementatiegids of deze sessie.
  • Stel beleidsregels in om een hybride werknemerspool (op kantoor en op afstand) mogelijk te maken op Chrome OS. Raadpleeg voor meer informatie de 10 praktische Tips
  • Voorzie eerstelijnsmedewerkers of kantoormedewerkers van gedeelde of leenapparaten via het Grab and Go-programma voor Chrome OS-apparaten.
  • Stel gedeelde werkstations in voor een groep medewerkers op kantoor of bied volledige desktopfunctionaliteit voor medewerkers op afstand met behulp van Chromeboxes.
  • Bekijk demovideo's an Chrome OS voor meer informatie.
  • Laat Chrome OS-apparaten die automatisch worden ingeschreven bij het bedrijfsbeheersysteem rechtstreeks bij de medewerkers thuis bezorgen via zero-touch enrollment.
  • Help medewerkers om op hun eerste dag probleemloos over te stappen op Chrome OS. Deel de 10 stappen om je Chrome OS-apparaat in te stellen.
  • Deel deze gids met tips en trucs om medewerkers optimaal gebruik te laten maken van hun Chrome OS-apparaten.
  • Bied snelle toegang tot verouderde, bedrijfseigen en volledige Windows-apps, lokaal op een Chrome OS-apparaat. Ga voor meer informatie naar Parallels Desktop voor Chrome OS.
  • Installeer Google Play Store-apps automatisch voor medewerkers en zet deze apps vast. Ga voor meer informatie naar Google Play-apps op Chrome OS.
  • Bekijk de opties in het contactcentrum van RingCentral en ontdek hoe de medewerkers van je contactcentrum een uitmuntende klantenservice kunnen leveren.

Chrome OS-apparaten voor je externe medewerkers

Implementeer en beheer Chrome OS-apparaten

Beheer Chrome OS-apparaten in je organisatie aan de hand van de volgende aanbevolen stappen en raktische tips. Met de onderstaande hulpbronnen kun je ervoor zorgen dat de apparaten van je medewerkers worden ingeschreven en voldoen aan de door jou ingestelde beleidsregels. Zodra deze stappen zijn voltooid, kunnen je medewerkers meteen aan de slag en kun je de apparaten op afstand beheren dankzij de Google Beheerdersconsole in de cloud.
  • Bekijk demovideo's an Chrome OS voor meer informatie.
  • Laat Chrome OS-apparaten die automatisch worden ingeschreven bij het bedrijfsbeheersysteem rechtstreeks bij de medewerkers thuis bezorgen via zero-touch enrollment.

Introduceer nieuwe medewerkers

Een solide introductieproces is belangrijk om te zorgen dat nieuwe medewerkers zich op hun gemak voelen en productief aan de slag kunnen gaan. We helpen je graag bij elke stap in het implementatieproces van Chrome OS-apparaten voor de medewerkers binnen je organisatie.

Voor 69% van de Nederlandse ITDM's is het duidelijk een doelstelling om geleidelijk het meeste werk naar de cloud over te zetten.